Modio och Gerox utvecklar nästa generations SmartBox

Modio och Gerox fördjupar sitt samarbete och utvecklar tillsammans nästa generations SmartBox för överordnad styr och regler av undercentraler i flerfamiljshus. Parterna tecknade under våren ett samarbetsavtal med syfte att utveckla nästa generations Smart Box.

Den nya generationen SmartBox innebär ett reducerat antal elektronikkomponenter och en vidareutvecklad mjukvara med nya funktioner, därmed färre komponenter som påverkas samtidigt som robustheten ökat.

Utvecklingsarbetet har skett hos Modio i Linköping och den första installationen av nya SmartBox kommer ske i Stockholm efter sommaren.

“Vi har sedan tidigare över 50 SmartBox i drift. Den nya SmartBox-generationen blir mer lätthanterlig för våra installatörer vilket resulterar i snabbare och smidigare installation. En stor fördel är att den nya mjukvaran är bakåtkompatibel vilket gör att även våra äldre SmartBoxar kommer att få de nya funktionerna. Vi är mycket nöjda med Modios plattform!” — Säger Kari Fougman, IT-ansvarig Gerox AB.

Mer information lämnas av:

Kari Fougman
IT-ansvarig